tisdag 27 september 2011

ti 27 sept

Nu har jag promenerat, fikat och ätit lunch i Årsta i två dagar. Årsta är en stadsdel i Stockholm som ligger alldeles söder om Södermalm och består av lägenhetsområden i olika stil, ett litet centrum med ett torg, lekplatser, ett koloniområde och en strandpromenad omgiven av skog, några restauranger, en grundskola och några  småaffärer. De här första två dagarna har jag och en kompis promenerat runt i hela området för att se hur det översiktligt ser ut. Vi diskuterar om allt möjligt medans vi går men vi stannar ofta upp och tittar på omgivningen och kommenterar vad vi ser och hur stämningen är i området. Då och då fotar jag hus, miljöer eller saker med mobilen. Jag känner mig hittils ganska bekväm i situationen eftersom jag har med mig en kompis och det är trevligt att upptäcka ett område som jag inte är bekant med. Än så länge vet jag inte alls vad det ska bli av uppgiften. För att komma djupare in i uppgiften ska jag gå själv imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar