måndag 19 december 2011

Den tredje idé skippar jag då jag inte tycker att den är en riktig idé. Det var bara en illustration till en saga. Den idén tycker jag inte är tillräckligt unk för att kallas en egen idé. Den andra idén är genomförd innebar att skapa en diskussion om att dagens industridesign är tråkig maskulin och likadan. Idén var att skapa förutsättningar för att göra industridesignen mer varierad.  Jag har skapat ett diskussionsforum och bjudit in industridesigners från olika skolar att bidra till duskussionen.
 Här är länken till mitt skapade diskussionsforum:
http://industridesign.ecommunity.se/viewtopic.php?t=2

Jag har även skickat ett mail till skaparen av idén som ser ut såhär:

Hej Emil!
Jag heter Alfred och studerar på Högskolan för Design och Konsthantverk i Göteborg. När jag var på Konstfacks julmarknad hörde jag att du pratade med en kompis om att du tyckte att dagens industridesign var maskulin, tråkig och likadan. Jag hörde också att du ville skapa en diskussion kring det här så för att göra industridesignen mer varierad. Jag tycker att du har en bra idé.

För att få igång en diskussion kring detta har jag startat ett forum där industridesigners kan diskutera dagens idustridesign och vad de kan göra för att få den mer varierad. Jag har bjudit in industridesigners från olika skolor via mail att delta i forumet. Bjud gärna in dina kollegor på konstfack till forumet då det var svårt för mig att hitta deras mailadresser. Maila också gärna feedback till mig om hur vi kan nå ut till flera med diskussionen och hur den kan göras mer engagerande.

Här är länken till forumet där du kan bidra med dina åsikter.
http://industridesign.ecommunity.se/viewtopic.php?t=2

mvh
/Alfred Granberg



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar