måndag 12 december 2011

Ti 13 dec

Under förra handledningen kom vi fram till att jag skulle utmana mig ännu mera i vad än jag väljer att fortsätta göra. Vad jag ska göra är inte självklart. Jag toror att man kan dela upp mitt arbete i två delar. Den ena delen handlar om hur det känns för mig att ta andras i déer och genomföra de. Den andra delen handlar om att försöka sätta sig in i hur det känns att få sina idér tagna. Det kan man tex undersöka genom att be om feedback på mail.

Nu har jag mailat skaparen av porrslinsidén. Jag skickade med ett foto på min tallrik med hennes handskrivna kort bredvid.  Jag känner mig lite som en psyko stalker när jag mailar en handmålad bild på en revolver och frågar om tips. Så här ser mailet ut som jag skickade till henne:



Hej!
Jag såg dina tallrikar på konstfacks julmarknad. Jag spann vidare på din idé vad man "aldrig sätt tryckt på en tallrik. Vad skulle mormor aldrig , över sin döda kropp, hänga upp i sitt hem". Då tänkte jag att vapen var något tabubelagt att ha på väggen för mormors generation. Titta gärna på min målade tallrik och ge kommentarer.

Tycker du att desigen funkar?
Tycker du att tallriken är tillräckligt iögonfalllande för att säljas?
Tänkte sälja den på en julmarknad, hur mycket tycker du att jag ska ta betalt per tallrik?
Vad kan det stå för text bredvid tallriken för att locka köpare?

Maila gärna dina tankar om tallriken till mig.
mvh
/Alfred Granberg

1 kommentar:

  1. Kul idé att maila! Personligen tror jag att till exempel sprit var mer tabubelagt förr (ammunitionen runt kanten, som jag först trodde var spritflaskor gav mig den tankeställaren :) än vapen, speciellt med tanke på nykterhetsrörelsen. Flera äldre hade ju jaktvapen hängande på väggarna förr, innan det blev lag på att ha vapenskåp. Beror ju på vem man var som person förstås, men det var en tanke som slog mig som du kanske kan använda :)

    SvaraRadera