tisdag 1 november 2011

ti 2 nov

Nu har jag gjort två stora målningar med vit väggfärg på brun skyddspapp. Inspirationen var två skisser från inspelningar/foto/tjuvlyssningar/kartor från Årsta. Anledningen till det ännu större formatet än förra målningen  var att utmana mig själv. Den stora penseln valde jag för att jag ville måla utan att fastna i att tänka för mycket och att pilla med detaljer.



Imorgon kommer jag göra en stor målning till på skyddpapp. Då ska jag även testa att använda Påskapennor eftersom jag sett några inspirerande exempel på det under Konsthistoriakursen.

Det har varit frustrerande och utmanande att ha genomfört en så fri uppgift. Lyxigt att ta sig tid till att bara finnas till på en plats utan utstakat mål. Det har varit svårt att acceptera att inte veta innan vad min undersöknings skulle leda till, samtidigt har just det ovissa varit det mest inspirerande och utvecklande med uppgiften. Återkommer med mer reflektioner på redovisningen i övermorgon.

2 kommentarer:

  1. Angående att tjuva andras idéer

    http://www.cracked.com/video_18299_trying-to-recreate-the-social-network-at-harvard-today.html

    http://www.cracked.com/article_16072_5-famous-inventors-who-stole-their-big-idea.html

    SvaraRadera